1., Milyen extra költségek várhatóak a hajóút alatt?
A hajótársaságok többnyire teljes ellátást kínálnak, így az egyik felmerülő költség az italfogyasztás költsége. A hajótársaságok kötelező borravalót terhelnek az utasok számlájára. Ez a költség egy előre meghatározott összeg, amit a személyzet tagjai között osztanak szét.
Az egyes kikötőkben számos, a hajótársaság által szervezett fakultatív kirándulás
közül lehet választani. Természetesen ezek nem kötelezőek, az adott
kikötési pont egyénileg is felfedezhető. Ha Ön egyénileg vág neki a
felfedezésnek, kiemelten fontos, hogy időben visszaérjen a fedélzetre.
Minden hajónak saját wellness-részlege van. A szépségápolási kezelések díját nem tartalmazza a hajóút ára, az igénybevett szolgáltatások a hajóút végén fizetendők.
2., Tartalmaz-e utasbiztosítást a hajóút?
Általánosságban
elmondható, hogy a hajóutak nem tartalmaznak utasbiztosítást. Egyetlen
kivétel a Costa hajótársaság, ahol a Costa biztosítás megköthető itthon.
(A részletekről munkatársaink adnak felvilágosítást.) Mindenkinek
javasoljuk, hogy az utazás teljes időtartamára feltétlenül kössön
betegség-, baleset-, és poggyászbiztosítást. Több országban már az
országba való belépés feltétele a biztosítás megléte (USA, Egyesült Arab
Emirátusok, stb.).
3., A hajón fizethetek hitelkártyával/bankkártyával is?
Természetesen.
A feltétel, hogy a kártya dombornyomott legyen. A hajón, a hajóút
közben nincs közvetlen készpénzforgalom. A beszálláskor kapott
utaskártyára terhelik a fogyasztást, a kirándulások, a borravaló, a
vásárlások költségeit. A hajóra való beszállást követően megkérdezik,
hogy készpénzben vagy hitelkártyával szeretné fizetni a költéseit a
hajóút végén. Ennek függvényében vagy depozitot kérnek készpénzben, vagy
zárolják a hitelkártyán a depozit összegét. A hitelkártyát az út végén
egy összegben terhelik meg. (A depozit összege hajótársaságonként
változó, kérjen információt munkatársainktól!)
4., Mi alapján válasszunk hajótársaságot?
Útvonal,
érdeklődési kör, életkor, aktivitás… Munkatársaink segítenek megtalálni
az Ön igényeinek legmegfelelőbb hajótársaságot és útvonalat.
5., Milyen hosszú legyen az első hajóút?
Általában hétéjszakás hajóutat javasolunk első hajóútként.
6., Milyen kabint válasszak?
Az
alap kabintípusok a belső, ablakos, balkonos kabinok, de természetesen
mini- és különböző egyéb lakosztályok közül is lehet választani.
A
belső kabinoknak nincs ablakuk, a hajó középső részén találhatók az alsó
és a felső szinteken is, emiatt a belső kabinok között több kategória
választható a hajón való elhelyezkedéstől függően. Méretük átlagosan
14-18 m2 hajótársaságtól függően.
Az ablakos kabinok többnyire a
hajók alsó két utas szintjén találhatók. Ablakuk nem nyitható. Hajótól,
kabintól függően lehet kerek vagy panoráma ablak is. Néhány hajón a
felsőbb szinteken is található ablakos kabin. Méretük átlagosan 16-18 m2
hajótársaságtól függően.
A balkonos kabinok esetében a balkonra ki
lehet menni, a balkonon kerti bútorok találhatók. A kabinok mérete
átlagosan 18-24 m2 hajótársaságtól függően.
A lakosztályok mérete
egyedi és a lakosztályhoz tartozó különleges szolgáltatások is eltérőek
lakosztály típustól és hajótársaságtól függően.
7., Mennyire előre kell lefoglalni a hajóutakat?
Hajótársaságtól
és útvonaltól függ. Olyan útvonalak esetében, amelyek csak egy-két
időpontban indulnak és különleges útvonalon járnak, akár 1 évvel indulás
előtt érdemes foglalni, bizonyos hajótársaságok és útvonalak esetében
érdemes lehet kedvezményes árakra várni. Munkatársaink segítenek, hogy
az Ön által választott útvonalon és időszakban mikor érdemes lefoglalni a
hajóutat, és tájékoztatják Önt az aktuális árakról és szabad
kapacitásról.
Általánosságban elmondható, hogy minél előbb foglalunk, annál biztosabb az előfoglalási áron való foglalás.
8., Mit jelent a teljes ellátás a hajóutak esetében?
A
reggelihez fogyasztható italok, amelyek az étteremben ki vannak
készítve, ill. italautomatából választhatók, ingyenesen fogyaszthatók,
de az étteremben rendelt italok ebédnél, vacsoránál, ill. a bárban
fogyasztott italok költségét felszámítják a számlánkra. A hajótársaságok
különböző italcsomagokat kínálnak, ezek révén az italfogyasztás
költsége mérsékelhető.
9., Ha újra szeretnék hajózni, kaphatok kedvezményt?
Minden
hajótársaságnak van saját törzsutas programja. Egyes hajótársaságoknál
automatikus a regisztráció, míg más hajótársaságoknál regisztrációt kell
készíteni. A hajótársaságok mindegyike csak fedélzeti kedvezményeket
biztosít attól függően, hogy a törzsutas program melyik szintjén tart az
utas.
A Tensi saját törzsutas programjáról érdeklődjön irodánkban!
10., Terhesen részt vehetek hajóúton?
Kismamák
csak abban az esetben vehetnek részt hajóúton, ha a hajóút a 24.
betöltött terhességi hét előtt befejeződik. A hajóúton való részvétel
további feltétele orvosi igazolás megléte.
11., Mit jelentenek a turnusok a vacsoránál?
Az
ültetett vacsora két turnusban zajlik. Ezek időpontja
hajótársaságonként, hajóutanként is változik. Általában 18:00-19:00 óra
között vacsoráznak az első ültetést választó vendégek, és 20:15-21:15
között kezdődik a második ültetésű a második ültetést választók. A
turnusokra vonatkozó jelentkezést utaspreferenciaként továbbítjuk a
hajótársaság felé. Vannak olyan hajótársaságok is, ahol kötetlenebb
formában, 18:00-22:00 óra között bármikor lehet vacsorázni, ugyanolyan
ültetett formában, mint a turnusos változatban, csak nem minden este
ugyanannál az asztalnál ülve.
12., Tudom használni a mobiltelefonomat a hajón? Internezni tudok?
Természetesen,
de felhívjuk figyelmét, hogy a mobiltelefonálás díja nyílt tengeren 1
000 - 1 500 Ft/perc között van. A pontos díjakról kérjük érdeklődjön
telefonszolgáltatójánál! A fedélzeten történő mobiltelefonálás feltétele
továbbá, hogy telefonkészülék alkalmas legyen a hajó szatellite telefon
rendszerére való rákapcsolódásra. Javasoljuk a part közelében való
telefonálást, az adott országban az Ön szolgáltatójának partner
hálózatára való rácsatlakozással. Internet elérhetőség is van a hajókon.
Különféle csomagokat lehet vásárolni, a legtöbb hajón már wi-fi is van.
13., Mi az a garanciális kabin?
Az
induláshoz közeli időpontokban, különösen a kedvezményes árú kabinok
esetében, ill. amikor összességében nagyon kevés szabad van a hajón, a
hajótársaságok egyes kategóriákat garanciális kabinként
értékesítenek, ami azt jelenti, hogy csak a foglalás véglegesítés után
derül ki a pontos kabinszám. Garanciális kabin foglalása esetén a
hajótársaság minden esetben a minimum kategóriát garantálja, de saját
hatáskörében dönthet úgy is, hogy felár nélkül magasabb kategóriát
biztosít. Befolyásolni sajnos nem tudjuk a kapott kabin elhelyezkedését,
két garanciális kabin foglalása esetén a két kabin egymáshoz
viszonytott helyzetét, vagy a kategóriáját.
14., Van-e magyar kísérő, asszisztencia a hajókon?
A
hajókon a személyzet tagjai között sok esetben vannak magyarok, de mint
asszisztencia, nem lehet rájuk számítani. Minimális idegen nyelvtudás
(leginkább angol) ajánlott egy hajóúthoz, mert a hajón a napi
tájékoztató anyagban szerepelnek fontos információk, pl. a hajóról való
leszállás és felszállás időpontja, az éttermek nyitvatartása, a napi
programlehetőségek.
15., Van-e bármilyen életkori kötöttség a hajóutaknál?
Hajóútjaink nagy részét 0,5 - 99 éves korosztály számára ajánljuk.
A
hajótársaságok a hosszabb, vagy speciális útvonalak, expedíciós utak
esetében megállapíthatnak szigorúbb feltételeket a gyermekek minimális
életkorára vonatkozóan.
Amennyiben további kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!